O zi în Taormina, orășelul cochet din sudul Siciliei

Taormina are un loc special în sufletul meu: m-a fermecat încă de la primul pas cu priveliștile sale uimitoare și a rămas acolo, ascuns bine bine, așteptând cuminte să fie vizitat din nou (este pe lista mea să revin și să petrec ceva mai mult timp acolo).

Cel mai apropiat aeroport este cel din Catania, aflat la 55 de km distanță. Vestea bună e că există autobuze directe aeroport – Taormina, așadar nu trebuie să va faceți griji că vă veți încurca în conexiuni. Noi am stat în Catania datorită prețurilor mai mici la cazare (apoi am regretat decizia dar asta e – lecție învățată pentru data viitoare). Dacă vreți o vacanță liniștită, în care să profitați din plin de frumusețea Italiei, stați în Taormina, veți plăti mai mult însă merită fiecare cent. Nouă ne-a plăcut atât de mult Taormina încât am vizitat-o în 2 zile diferite și tot nu am apucat să îi descoperim toate ascunzișurile.

Catania – Taormina

Dacă totuși vă cazați în Catania, aveți 2 opțiuni pentru a ajunge în Taormina:

1. Trenul – însă atenție! trenul oprește în Giardini Naxos, o localitate aflată la poalele muntelui. Că să ajungeți în Taormina trebuie să luați autobuzul o stație sau să mergeți pe jos, urcând o pantă suuper abruptă.

2. Autobuzul – va lasă fix în Taormina, la câteva minute de centrul orășelului. Noi am luat autobuzul de fiecare dată. O cursa costă 4 euro de persoană.

Ce să vizitezi în Taormina

Noi am început vizită cu Teatrul Grec care ne-a plăcut enorm. Este destul de bine păstrat (într-adevăr, sala cu scaune a fost restaurată) iar priveliștea asupra Etnei și mării Ionice este de milioane! Intrarea este 10 euro/adult, 5 euro/tinerii până în 25 de ani.

Am continuat traseul cu centrul vechi care ne-a întrecut orice așteptare: am rămas uimiți să vedem decorațiuni: tablouri, ghivece pictate, personaje, multe străduțe înguste, romantice, trepte, verdeață. Parcă eram într-un basm!

Am continuat drumul, oprindu-ne la fiecare colțișor de stradă pentru a mai poza vreun colțișor impresionant. Ne-am oprit într-o mică piață (IX Aprile) de unde am putut admira marea Ionică în toată splendoarea ei. Apoi, încet-încet ne-am îndreptat către plajă, pentru a admira cel mai frumos peisaj văzut până acum.

Cum ajungi pe plaja din Taormina

Ei bine, nu e chiar atât de simplu: fiind așezat pe un deal înclinat, drumul este mai anevoios până pe plajă însă răsplata care te va aștepta acolo, merită efortul.

Există 3 modalități de a ajunge din centrul Taorminei pana la plajă:

1. Telecabina (destul de scumpă: 3 euro doar dus!) Am folosit-o în majoritatea timpului deoarece este cea mai comodă și rapidă variantă.

2. Autobuzul (am înțeles că vine rar, noi nu am folosit această opțiune)

3. Pe jos, pentru cei mai sportivi.

Noi am plecat pe jos pentru a nu mai aștepta la coada de la telacabină. Drumul spre plajă este ușor – doar se coboară - însă partea proastă este că nu sunt umbre – așadar e de evitat în zilele cu soare arzător. Pentru o zi însorită de septembrie a fost o plimbare tare plăcută. Încă de pe drum am început să admirăm această minunăție a naturii - Isola Bella.

Ceea ce e și mai surprinzător este că e poate vizita iar pentru a ajunge la ea, trebuie să traversezi marea care nu este atât de adâncă în acea zonă (îți ajunge cam până pe la glezne). Mi-a plăcut tare mult ideea de a merge prin apă și de a vizita frumoasa insulița așa că nu am mai stat pe gânduri și primul lucru pe care l-am făcut a fost să o vizităm. Prețul este 6 euro/adult.

Deși este superbă, 6 euro mi s-a părut un preț cam piperat, mai ales că multe zone sunt restricționate publicului, așa că rămân puține porțiuni pe care le poți vizita. Am plecat de pe insuliță nu foarte convinși de ceea ce văzusem.

Apoi am vrut să mergem la faimoasa grotă albastră (era deja ora 4) însă barcagii nu păreau dispuși să ne bage în seama (noi stăteam chiar în fața lor, uitându-ne pe afișe și arătând interesați) așa că văzând că nu prezentăm interes, am plecat (mă gândesc că după o anumită ora nu mai fac curse). Am fi putut să-i întrebăm dacă merg însă nici noi nu eram convinsi că vrem să mergem așa că am lăsat-o baltă.

Apoi, ne-am oprit să mâncăm ceva la un restaurant de pe plajă. Motivul nu a fost atât foamea, cât priveliștea absolut minunată asupra insulitei. Fiind pentru prima oară în Italia am vrut să încercăm faimoasa pizza și ne-am delectat cu o Capriciosa.În timp ce admiram priveliștea, am remarcat că soarele începea să se ascundă tiptil după munte (deși era 4 după-amiază) așadar, țineți cont de asta dacă vreți să va bronzați acolo.

După ce am terminat de mâncat, ne-am îndreptat ușor-ușor către stația de autobuz. Pe drum spre casă, am început să mă simt foarte rău din senin (îmi era greață și mă simțeam fără putere). Ajunsă acasă, am avut neplăcuta surpiză de a constată că am făcut toxiinfecție alimentară, așadar am bolânzit 2 zile în hotel, fără să mănânc sau să ies afară. M-am tot gândit la ce am mâncat (dacă a fost de la acea pizza, dacă a fost de la altceva) – nu am găsit un răspuns așa că am bănuit acea pizza ca fiind factorul declanșator (multă vreme nu am putut să mai văd pizza în față ochilor fără să simt că vomit).

A două vizită în Taormina a fost fără peripeții. Am revenit pentru a vizita ce mai rămăsese (însă tot nu am apucat să vedem tot) probabil și pentru că ne-am lăsat duși de val și am mers la nimereală, și nu după un plan bine stabilit. Am mai descoperit 2 plaje publice foarte frumoase, care ne-au rămas în suflet.

Am pățit și o fază amuzantă: tot mergând noi pe drum de-a lungul stațiunii, am dat la un moment dat pete niște scări foarte neîngrijite, murdare, pline de frunze uscate. Am decis să le urmăm, să vedem unde duc – nu credeam că vor duce cu adevărat undeva însă voiam să ne convingem cu ochii noștri. Zis și făcut: am coborât acele scări, am văzut câteva șopârle fugind de noi (deci scările chiar nu erau folosite) și surprizaaa: am ajuns pe un fel de trotuar care ducea la o plajă privată!! Lângă noi era un hotel de 5 stele și o priveliște absolut încântătoare. Am făcut poze de departe, având grijă să nu fim văzuți și am zbughit-o înapoi, pe aceleași scări neîngrijite. Ne-am bucurat că am descoperit acel loc și ne-am promis din priviri să revenim în Taormina, fix la acel hotel, pentru a ne bucura de toată acea minunăție.

Singurul regret este că nu am vizitat și Castelmola – însă îl considerăm încă un motiv în plus pentru a reveni.